CITAT (Bettson @ 29-11-2003, 16:57)
Jag har hört någonstans att läkare i öppenvården förr behandlade 13 patenter per dag. Idag klarar de av 8.
Hörde av en politiker som verkade insatt i sjukvårdens problem att det t.o.m. är ännu värre.Läkarna hinner med i medeltal 2,5 pat. per dag.
Vissa läkare har såna uppgörelser med landstinget att de ska hinna med ett visst antal pat. per år. De kan vara klara med det på ganska kort tid och då blir det att sätta in extra läkare resten av tiden. Det kostar pengar.
In med läkarsekreterare igen och låt läkarna jobba med sitt .
Inte att undra på att vi har långa sjukskrivningstider här . Man kommer ju aldrig fram till hjälpen. Väntan på allt......läkarbesök...remisser... röntgen...åter till husläkaren... väntan på ev. operation i flera år.
Finns det ingen insatt person i detta forum som kan bekräfta eller dementera hur det ligger till.
Det är helt skrämmande allt detta som skrivits av er som råkat illa ut.
Kan inte nog beklaga hur fruktansvärt illa ni har behandlats.
Är detta det sk. Välfärdssverige?
Jag blir samtidigt "glad" över att se att det är så många som har samma frustration över detta maktmissbruk som jag har.
Eftersom jag också tillhör skaran av tärande (långtidssjukskrivna) har jag kunnat lyssna på alla rapporter om indragningar.... höga kostnader inom vård skola och omsorg. Direktörer som skor sig på de små.
Ibland vill man bara gråta över hur illa det är ställt.