Medlem
Antal inlägg: 758
Medlem nr: 4 450
slutade röka vid Lucia 2006 - kilona har tickat upp - drygt ett kilo per månad sedan dess. Nu känner jag att ngt måste göras men vad. Jag är inget kakmonster - jag äter sällan godis, inget socker i kaffet. Lever nog relativt sunt på alla sätt o vis men dom förbannade kilona är som fastklistrade. Kläder - från gamla 42/44 är det nu dags för 44/46. Känns inte så roligt. Någon påstod att efter ett visst antal månader så har ämnesomsättningen stbiliserat sig och man kan få ordning på det hela.
Medlem
Antal inlägg: 758
Medlem nr: 4 450
Prova också att dricka grönt te och rooibosté, som tydligen ska ha effekt på något i kroppen så att det blir lättare att gå ner.
Grönt the brukar jag dricka och r00ibosthe har jag aldrig smakat - bara läst om i "Damernas detektivbyrå" - underbara bok - där man inte beyr sig om kilona däe man är "traditionellt byggd"-
Nåväl - tack för alla goda råd - skall försöka fixa till detta. Har en plan: 1. se till att kylskåpet inte innehåller ngt onödigt. 2. har köpt nutrilätt 3- har en massa brasiliansk entrecot i frysen - tror på den gamla 50-tals mannekängdieten. Blodig biff / sallad plus ett par glas rödvin.
adzukibönor. Den bönan hade en mycket trevlig bieffekt - vad äe det fö'e bönor - vilken bieffekt?? Nyfiken.
Jag slutade röka med hjälp av xybantabletter - doktorn påstår att jag har KOL - inte mycket sa han men i alla fall - det blir värre om man röker. Undrar om han inte använde sig av lite chockterapi - har i alla fall fått sånt där man sniffar Atrovent. Det bättrar på andningsmöjligheterna! Tycker nog inte jag har problem med andningen och har en hygglig kondition!
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
CITAT (gunvor @ 29-06-2007, 16:15)
adzukibönor. Den bönan hade en mycket trevlig bieffekt - vad äe det fö'e bönor - vilken bieffekt?? Nyfiken.
Citerar ur boken "Du är vad du äter":
"Med hjälp av den mat du äter kan du ladda upp din sexuella energi och öka både virilitet och fertilitet. --------------- Jag har satt ihop en lista på mat som är särskilt förknippad med sexualiteten. Meningen är inte att du ska börja äta bara det och sluta äta annat. Låt det bli en del av din (förhoppningsvis) normala, sunda kost och livvstil. Och glöm inte att det du äter för att få ett bra sexliv också fungerar för att må bra!".
Det lät ju så spännande och intressant att jag var tvungen att prova . Adzukibönan, eller adukibönan stavningen verkar variera, stod som nummer ett på listan så jag prövade den först. Den var väldigt god. Sen får ni inga mer detaljer, så det så . Tydligen ska surkål ha samma effekt, fast det får nån annan experimentera med
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo