Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Remonterande, vs kontinuerligt blommande
          Hazel
          Inlägg 30-06-2007, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 94
          Medlem nr: 11 061

Jag funderar lite på det där, jag är ju väldigt ny på rosor, och har därför inte lärt mig alla orden än. Men som jag har förstått det är remonterande rosor, rosor som blommar två gånger per säsong? medans kontinuerligt blommande rosor blommar i stort sätt hela tiden. Men jag får känslan av att remonterande används av många fast dom menar kontinuerligt blommande? Och vad betyder igentligen återblommande? är det mer än två gånger per säsong då g.gif

Jag köpte en claude monet denna sommar, och den hade en knopp. Resten av rosen såg tyvärr ganska klen ut men jag hoppas att den ska hinna ta sig bra eftersom det är mycket sommar kvar. Den ska vara återblommande. Kan jag räkna med att det blir lite blommor på den i år? en knopp har redan slagit ut och blommat över

--------------------
          Lyckliga mig i zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 30-06-2007, 11:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag har Delbard rosorna -där Monet ingår i kruka .. där får de en betydligt snällare tillvaro än ute på friland, -och blommar således kontinuerligt maj till oktober
          Dessa rosor är franska .. men vi har inte franskt klimat.... därför har de antagligen nån paus i blommningen då och då ,ute hos oss
          Du kommer att ha mycket glädje av din ros -fa nästa år
          år ett är rosblommningen alltid mer sparsam på nyplanterade buskar -de ägnar sig åt rotbildning i stället

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon