CITAT (Sailor Pluto @ 02-07-2007, 19:36)

Inte låter det kul, verkar som att det ligger annat emellan än bara detta
? Vet att det kan vara så släktingar emellan...
Annars håller jag nog inte helt med, Virriz
. Man ska inte behöva planera sitt liv efter vuxna barn+svärsöner/döttrar. Vi har en hel radda med pälsiga djur trots att nära släktingar är allergiska och smårädda för hundar. Det kanske låter egoistiskt, fast å andra sidan är det precis lika egoistiskt att kräva att någon inte ska skaffa en älskad hund/katt osv.
Håller med Gita, du behöver ju inte släppa in vovven i ditt hem, Virriz
. Det går väl kanske bra att ni träffas hos er ofta? Hm, uttrycker jag mig otydligt eller är jag egoistisk???
Angående allergin så (ganska ovanligt kanske) tål jag mina raskatter, men inte hundar!
Skillnaden mellan korthåriga hundar (typ Jack Russel, tax, rottweiler) och hundar med lite längre hår (spetsar, cocker spaniel mm) är enormt stor för mig, då jag inte får astma av de med längre hår utan "bara" ni vet kliar i näsa och ögon och sånt.
Så det som jag har som min lilla (enligt några, egoistiska) åsikt är att eftersom svärföräldrarna verkar kunna skaffa "vilken hund som helst" och inte har några krav på ras och sånt (förutom att den ska vara ganska liten), så kunde det ju varit trevligt med en hund med lite längre päls? Som kanske inte har några bit-problem?
Att träffas hos oss låter ju bra,
men då är ju problematiken att svärföräldrarnas hund blir så bortskämd att den inte "kan" lämnas mer än tre timmar, vilket gör besök hos människor som inte kan ta emot dem + hund typ omöjliga.
Det finns faktiskt ingen dold agenda här, jag gillar mina svärföräldrar! Och att avstå från hund för att vi ska ha barn är inget skäl, jag menar bara att
det ju finns hundar som inte biter barn... Och jag är inte
sur för att de inte kan vara kattvakt, jag fattar bara inte varför man inte kan försöka ändå? Det är lite trist med folk som har så bestämda åsikter att hundar och katter inte "funkar ihop".
För övrigt så är det bristen på hänsyn jag stör mig på. När jag hade hund innna jag blev allergisk, och allergiska människor kom, då stängde jag in henne eller försökte på andra sätt göra det lättare för min gäst. Att i det läget låta hunden sitta med och käka vid middagsbordet och sen be gästen byta rum om man känner av allergi,
det kallar jag egoism och brist på respekt!