Medlem
Antal inlägg: 56
Medlem nr: 8 074
När jag startar min dator är det ett antal program, som MSN Messenger, som öppnar sina fönster automatiskt. Hur får jag bort det? Jag skulle istället vilja ha andra program, t ex Outlook Express, som öppnade upp automatiskt. Hur får jag till det?
Medlem
Antal inlägg: 2 425
Medlem nr: 10 996
Det är jättebra att man kan göra så med många program men en del går det inte med, och en del syns inte i autostart-katalogen, då är det här så vitt jag har testat enda sättet att få reda på vad som kör igång vid start (dvs att köra Msconfig).
Men alla program man har installerade i god ordning med tillhörande genvägar kan man ju göra så här med: Om man tittar i katalogen C:\Documents and Settings\"ditt eget namn"\Start-meny\Program\Autostart (ofta syns inte hälften av det som startas där trots att man vet att det startas automatiskt) det är hit du kan kopiera genvägar du vill ska köra igång. . Om man vill lägga till/ta bort progam man har installerade som inte syns där är det jätteenkelt att bara kopiera/radera genvägen som hör till just det programmet till autostart-katalogen, plättlätt!