Ja, så är vattenpumpen trasig igen. Fjärde gången på ett år som den lagas/byts ut....Känner mig så himla blåst på det här husköpet. Har bott här i 14 månader och det har varit mitt livs värsta år, med personliga (familje)katastrofer och som droppen allt detta strul med huset. Fick veta av en mäklare från trakten att de som jag köpte huset av hade i sin tur stämt förre ägaren p.g.a. fladdermössen! De förlorade i rätten, till mig sa ägaren bara att det fanns fladdrisar, men inte att det var ett så stort "problem"...att hon var beredd att gå till domstol. De förlorade för att förr-förre ägaren sagt att det var ett problem. Men till mig sa hon bara att det FANNS fladdermöss. Vattenpumpen ja,....förra vintern frös ledningen i marken, förra ägaren sa att >om jag åkte bort, så vore det bra att låta vattnet droppa för att det inte skulle frysa...< men jag förstod aldrig att det var så himla känsligt, lät det droppa men inte tillräckligt. Rörmokarna var här i två dagar utan att kunna lösa isproppen, de tog 7000 kr för besväret, lika med en månadsinkomst för mig som har fört. pension. Sen kom el-smällen...12000 kr att avbetala under hela hösten. Där har jag iallafall låst priset och höjt upp förbruknings-beräkningen...(Av skadan blir man vis - men inte rik!) Så för att kunna ställa ut till advent har jag sålt några arve-möbler, men det gör inte så mycket, det är ju bara materiella ting! Så kan man ju se på pumphistorien och det andra oxå, men idag känns det lite tungt. Lättade något av att få gnälla av sig lite. På er, stackare, om ni läser det här...

Hoppas ni inte deppar ihop oxå av en sån drapa till frukost...)

(Försöker alltid tänka att det finns de som har det värre, men ibland går det inte att hålla gnället ifrån sig....)
Redigerat av Wargen: 09-03-2007, 20:39