CITAT (Ophelia @ 05-07-2007, 11:06)

Vet du vad! Jag tror att det bästa är att du tar och pratar med dina svärföräldrar istället för att prata här. Du lär ju aldrig få ur din irritation ur ditt system om du inte gör det. Att sitta här är inte en lösning (om du nu vill ha en lösning eller om du bara vill ge uttryck för din irritation). Tyvärr finns det massor av människor som kommer att irritera dig då de vill göra som de vill. Du har ditt hem och där bestämmer du och andra har sitt och där bestämmer de. Det kanske blir så att dina svärföräldrar inte alls vill/kan komma hem till er i den utsträckning du vill eller du inte kan gå hem till dig. Men det är ju så det blir om de väljer att ha hund.
My good, vad detta blev stoooooooooort!!!
Bara för att jag ville beklaga mig lite på något som
jag tycker är brist på hänsyn! Mot både mig och hunden (som behöver aktiveras och är van att springa ute på landet, och nu ska bo mitt i city).
Jag är inte ovän med mina svärföräldrar och de vet min åskikt,
men skiter i den?? Vilket de har rätt till eftersom alla får göra som de vill med sina liv och bla, bla, bla. Precis som jag får göra vad jag vill med mitt liv (även om folk har massor av åsikter om vad jag gör eller inte gör också, så jag är inte ensam om att ha åsikter...)
Det jag inte fattar av detta som typ blivit en "diskussion", det är att jag tydligen knappt får ha en åsikt om det som någon annan gör, och det känns lite främmande för mig...?
Att jag inte kan
bestämma, det är en sak, men att ha en motsatt åsikt är en annan! Det är ju uppenbarligen många här som har åsikter om mina åsikter, om man säjer så...
Kanske lägger jag för mycket energi på att irritera mig på detta, kanske gör jag det inte?
Vovven flyttade hem till svärföräldrarna igår och nu får vi väl helt enkelt se.
Jag har semester om en vecka, har precis flyttat till större bostad, har ett underbart kul jobb, med massor av människor jag inte irriterar mig på!! Och några som jag retar mig på