CITAT (Ophelia @ 05-07-2007, 14:57)

Vi har ju alla fått möjlighet att uttrycka vår åsikt, det är ju klart och tydligt. Vad som skulle vara intressant är att veta vad du egentligen skulle vilja göra själv? Vad är det du vill egentligen? Låta allt vara som det är eller ha en förändring? Ibland kan det inte vara mer än att man uttrycker sin åsikt och sedan är det bra och ingen förändring behövs men ibland vill man att en förändring ska ske efter man uttryckt sin åsikt. Hur vill du gå vidare med detta? Är det fortfarande ett problem för dig?
Jag
hör inte till den kategorin av människor som brukar gnälla på allt utan att egentligen vilja ha en förändring utan bara gnälla.... !!!
Jag skulle velat att
1. De inte skaffade någon hund alls
2.Om det nu gjorde det- att hunden hade lite päls så jag tål den lite bättre. Och gärna också en med ett OK temperament från början...
MEN, nu är vovven Molly på plats eftersom de gör som de vill

, och vi ska upp och hälsa på henne nästa vecka och se vad det är för krabat. Vi "får inte komma nu för det är så mycket nytt för Molly"...
Jag kan inte förändra nåt nu, det jag
hoppas kunna förändra är svärmors idé om att det inte går att sammanföra hunden med våra katter, och i grunden handlar det faktiskt om att jag
vill kunna umgås med mina svärföräldrar!! Även om det verkar väldigt svårt att förstå för vissa!!
Annars skulle jag skita i det här, och jag garvade rätt bra när jag läste att "jag skulle vara glad att slippa umgås med några som hade jycken vid matbordet". För om jag inte
ville, då skulle ju det här vara en kanon ursäkt!!