Ja, falskhet är svårt att acceptera! Fast jag brukar tänka att de som beter sig illa mot andra lever i sitt eget straff s a s, de kommer nog på kant med omvärlden allt som oftast skulle jag tro.
Du ska se att det kommer att kännas bra med huset till slut!
När vi flyttade in i vårt hus kändes allt rätt jobbigt också. Förra ägaren hade fullkomligen strippat huset på allt som gick att få loss; hatthylla, klädkrokar, toasits, gardinstänger, slangvindan på fasaden, parabol, spisfläkten som för tillfället var nedmonterad tog hon med sig också, ja det mesta....Det kändes lagom kul kan jag berätta! Vi klagade om en del av sakerna, orkade inte tjafsa om allt. Diskmaskinen var trasig visade det sig, ingen hade naturligtvis sagt något och den fd ägarinnan ljög om att den varit hel när hon flyttat. Ja, sure! Pannan la av efter en vecka, kostade att få den lagad! Trappräcket lossnade när vi tog stöd mot det, ha ha, ja jesses, det var rätt surt ett tag!
Dessutom så vägrade kärringen (ursäkta skällsordet) att flytta ut också! På tillträdesdagen hade hon varken tömt eller städat någonting, hon var 'för trött'. Hon fick helgen på sig, men när den var slut så hette det att hon var 'för trött' igen. Vi fick ge henne en tidsfrist då hon fick lov att lämna huset, man vill ju inte ha en främmande människa i sitt nya hus mot ens vilja! Hon var f ö i 40-års åldern, så någon gammal värnlös åldring var hon knappast, bara lat och arrogant.
Ja jesses!
Efteråt har jag läst att ca 80% av alla husköpare blir missnöjda ett tag efter de köpt sitt hus, defekter upptäcks etc. Sedan klingar det av allt eftersom och till slut så trivs man och blir nöjd.
Vi är helnöjda idag! Ny toasits och spisfläkt gjorde väl susen antar jag!
Det kommer att ordna sig, det tror jag bestämt!
Det låter rätt mysigt med fladdermössen, jag har också tänkt sätta upp holkar så småningom. Har en bok någonstans med ritning.
Hoppas att det går åt rätt håll från och med nu!