CITAT (Gita @ 05-07-2007, 14:29)

Nej inte alls, men den hamnar i det här fallet hos svärföräldrarna. För min del är jag väldigt tacksam för min svärdotter som aldrig skulle komma på tanken på att komma med synpunkter på våra hundar eller det liv vi valt att leva. Inte heller har vi synpunkter på hur hon och vår son valt att leva. Vi är alla vuxna människor med egna liv, som har fantastiskt trevligt när vi träffas. Och vi visar ömsesidig respekt för varandras val.
Gita
Grattis!! Jag förstår att ingen vågar kommer med synpunkter på "era hundar eller det liv ni valt att leva" för det verkar ju inte OK att ha någon annan åsikt än din??
Och jag är ledsen, men jag köper inte en sekund att ni inte har synpunkter på son + svärdotter!!!! Måste vara de enda föräldrarna i världen som inte tycker någonting om barnens sätt att leva i sådana fall!
Låter skitbra med ömsesidig respekt, det är det jag tycker det här handlar om!!
Bara och lägga ner, det här börjar ju bli helt galet!
Uppenbart är att vi har olika definitioner på vad hänsyn är.
Jag tycker att hänsyn är att man försöker hålla eventuella husdjur borta när allergiska gäster kommer.
Jag tycker även att hänsyn är att
överväga att skaffa en hundras som skapar mindre problem för mig (och för dem själva...) och min allergi. När det ändå är så att det primära för dem är att ha en hund, inte en viss ras! (hade de absolut velat ha en tax igen hade jag haft lättare att förstå hur de tänker)
Hänsyn för en del andra här är uppenbarligen att gästen inte klagar utan äter massa mediciner och är glad och tyst om sina besvär (eller åsikter om hundar vid matbordet) för att alla har rätt att göra som de vill...
En del förstår precis hur jag menar, andra fattar inte alls. Olika referensramar helt enkelt. Väldigt olika...
Och det verkar finnas mycket fler svärmödrar än svärdöttrar som är här också...
Humor/Ironi?
Ingen som ser det
galna i vår familj vid middagsbordet???
Jag som andas pipigt och nyser, och sen taxen Bella som satt på egen stol och serverades kött med silverbestick och tiggde?
Jag som försöker säja att hunden kanske kan lämna rummet? Svärfar som säjer "näääääää, då blir hon ledsen", och svärmor som ber mig gå ut och ta luft... Inte otrevligt på nåt sätt, bara sjukt aningslöst!!
Here we go again!!!!!!!!!!!!!