Jag vet att du "bara ville gnälla lite", och det gör vi ju alla ibland.
Men grunden till att du behövde gnälla är ju ändå att du faktiskt inte respekterar deras val.
Om du verkligen gjort det, så kanske du inte hade haft det behovet just nu.
Vi planerar att skaffa barn, så det känns surt .... dom kan inte vara kattvakt.... varken jag eller mina katter har problem med hundar, men .... dom skiter i din allerigi och skaffar "fel" ras .... Allt handlar ju om dig till syvende och sist.
Det kan väl hända att din man är "mesig", inte vet jag. Det kan ju också vara så att han tycker att detta är en jobbig situation där han tvingas ta ställning till något som han inte vill ta ställning till?
Många, många människor har en mycket stark bindning till djur.
Jag är själv en av dom, och jag har också gjort mitt val. Jag har en mor som är astmatiker, men det får lov att gå.
Kan inte för ett ögonblick tänka mig ett liv utan hund. Det blir vissa begränsningar i umgänget, men det får fixa sig på ena eller andra sättet.
Jag måste få leva mitt liv utifrån det som får mig att må bra, och inte utifrån andras behov.
Och så kanske det får bli för er också? Ni får hitta ett sätt som fungerar, och hittar ni inte det så får det helt enkelt vara så.
P.s.
Mina hundar sover också i sängen ibland, men det innebär inte att dom är bortskämda och styr familjen.
Det gör dom för att jag trivs med att ha det så helt enkelt