Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag hör om sådana sjukt snåla och missunnsamma människor som dels luras och/eller tar med sig klädkrokar och toasits (!!!!)

"Wacko" heter den här smajlisen och det är väl en ganska bra beskrivning på ett sådant beteende!
Jag flyttade en gång in i en lägenhet där den förra
hyresgästen också hade skruvat loss det mesta och tagit med sig. T ex toapappershållaren av simpel standardmodell:huh:
Den kommunala hyresvärden satte dit nya saker, men jag undrar om det någonsin blev någon påföljd för tjuven, rent ut sagt!? Man orkar väl inte driva några processer för toapappershållare och bakplåtar antar jag...vilket människor som beter sig sådär råttaktigt är mycket väl medvetna om och därför fortsätter att förse sig...
Vårt nuvarande problem är så jobbigt att jag knappt orkar tänka på det...

Vårt hus sjunker! Det är förmodligen något fel på cementen...för länge sedan gjöt man i något som kallas aluminatcement, det gör man inte längre för att uttrycka sig kort.
Våra säljare upplyste inte oss om det, trots att mannen är byggnadsingenjör och trots att vi nu i efterhand har börjat upptäcka små lagningar och lappningar, i syfte att dölja sprickorna...vi får se vad det blir av detta...
KUL I JUL!

kan man säga...
Sanna