CITAT (Felix matte @ 01-12-2003, 10:40)
Att sjukvården haltar är väl alla överens om
men vad vi kan göra för att få en förändring till stånd
det har inte jag något svar på.
Att gå ut med plakat och demonstrera kan också jag ställa upp på
men jag är inte säker på att det ger någon effekt.
Sjukvården dirigeras av politiker som saknar kunskap som krävs.
Kanske är det dags att skrota Landstingen?
"Att gå ut med plakat och demonstrera kan också jag ställa upp på
men jag är inte säker på att det ger någon effekt".
Många människor känner idag en stor frustrering över den katastrofala ekonomiska bankrutten av den svenska välfärden. För de odla-vänner som vill göra något konkret för att åstadkomma förändringar inom detta för alla medborgare viktiga område rekommenderar jag att kontakta :
Olle Ljungbäck som intresserat sig för dessa välfärdsfrågor och som har ambitionen att starta ett nytt parti.
Olle Ljungbäck som skriver i sitt upprop:
Nu måste vi göra gemensam sak och rädda demokratin, rättssamhället och välfärden.
Dagligen upplever vi hur välfärden raseras. De som drabbas är barn, ungdomar, pensionärer, arbetslösa och löntagare med små inkomster. Det finns idag inget politiskt parti som värnar dessa grupper. Efter EU-anslutningen strömmar pengar ut ur Sverige, vilka borde användas för skola, vård och omsorg. Vi måste liksom vid EMU-omröstningen visa att folket vet bäst.
Det är inte svårare idag än för tjugo år sedan att skaffa resurser till sjukvård , skola och omsorg, om viljan finns. Det är en fråga om omfördelning. Det gäller att prioritera utifrån folkets behov och inte från etablissemangets, politikernas och de välnärdas uppfattning. Om viljan och ideologin funnes skulle vi inte ha någon välfärdskris idag. De sju riksdagspartierna har stelnat i sitt tänkande och har inte längre folkets bästa för ögonen. De offrar gärna Sverige för det "heliga" EU-projektet.
Du som tror att vi genom att sluta oss samman kan forma det nya goda samhället är välkommen att höra av dig till mig.
Olle Ljungbäck Hanåsenvägen 110 80591 Gävle Tel: 026-37124 [QUOTE]