Hej på er alla!
Nu har jag varit två veckor med familjen och bitar av släkten i den Dominikanska drömmen (och då tar jag inte i). Vilken skillnad i klimat, med väder, växter! och djur. Det var så mycket intryck på en gång så det är svårt att smälta. Jag fotade så mycket jag bara hann och ska arbeta på att lägga upp lite smakprov senare.
Det var typ över 30C i luften, 29C i havet och 27C i poolen. Det hade varit outhärdligt om det inte hade varit för att det gick att få ned temperaturen så bra på hotellrummet. Vi bodde på hotell Sea Grape utanför Cabarete, men vi var inte där så mycket, vi taxade runt och var med om massor med äventyr. Mina tre favoriter var: 1. Att köra funnybikes (fyrhjulsmoped) runt på vägar, längs en landsväg till en familj som odlade alla möjliga olika sorters frukter. Litchi, Lime, Advokado, Mango, Banan mm. På hemvägen körde vi längs den flera kilometer långa stranden. 2. Att rida upp i bergen med ett jättestort vattenfall som mål. Jag måste erkänna att det var läskigt, jag hade aldrig tidigare setat på en hästrygg. Men det gick bra. 3. Att åka linbana upp till toppen på ett berg på 2558m. Dels var det en mycket vacker utsikt över städer och stränder där uppe. Dels så fanns en botanisk trädgård där uppe. Dels så fick man se den tropiska skogen rakt uppifrån.
MvH
--------------------
|