Medlem
Antal inlägg: 1 341
Medlem nr: 2 208
Vi har flyttat närmare stan. Snigeldj---a har flyttat längre ut på landet. Undrar hur lång tid det tar innan vi har dom hos oss.
En kollega som bor ca 2 km från oss dödade en på väg till affären. 15 min senare, när han var på väg tillbaka var där ett 20-tal som kalasade på sin döda kompis.
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Jag har gjort två öl-fällor nu, och hoppas på god "fångst" Krister: Strör du ut snigelfritt bara i blomrabatter, eller även på gräsmattan. Tyvärr måste jag ta hänsyn till om det ev. är giftigt eftersom jag har 3 hundar som vistas i trädgården.
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
Krister: Strör du ut snigelfritt bara i blomrabatter, eller även på gräsmattan. Tyvärr måste jag ta hänsyn till om det ev. är giftigt eftersom jag har 3 hundar som vistas i trädgården. [/quote] Jag strör ut i rabatterna och på ställen jag vet att de brukar hålla till, det ska ju inte vara giftigt, katten har aldrig reagerat, och är inte intresserad av pelletsen heller, grannen har en labrador och hon strör oxså ut pelletsarna utan att hunden reagerat, och den är inte heller intresserad av det.