CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2007, 15:39)

WikipediaFrågan är om slumpen spelat in, dvs ni råkade gräva där det ändå inte fanns några ledninga? Försök nästa gång att hitta olika ledningar och därefter begär utsättning av dom olika verken och företagen och jämför resultatet.
Nej det är inte slumpen. Där vi sagt att det finns ledningar finns det. Här hemma på tomten där vi är tvugna att ta ut ledningsgubbarna så märker vi först och så kommer dom och märker likadant.
Fast det började egentligen med att vi visste men var tvungen att ta ut kommungubben som inte kunde redogöra för var avloppledningen fanns. När vi visade vad stickorna sa och han gick och letade efter utloppet i en helt annan brunn där det egentligen inte skulle finnas blev han så imponerad att han bad att få stickorna med sig.
Det har även fungerat på min mans arbete. Gamla ledningar som har läckt och ingen har egentligen kunnat säga var de går eftersom de är över hundra år gamla och inte finns på kartor. Så har han börjat med att märka ut ledningar och sedan fortsatt och leta vattenläckor vilket kan vara väldigt lömskt om det ligger långt ner. Det har sparat massor med pengar.
Att leta efter igensatta dräneringsledningar i lantbruket gjorda med gamla tegelrör kan också var ett fullkomligt hopplöst företag. Men det går att ordna det också.
Nåt är det, jag vet inte vad. Vad jag säkert vet är att det inte är slumpen. Jag är nämligen inte av den godtrogna typen precis. Men jag vet när jag är överbevisad även om jag inte förstår kontruktionen som gubben i ketchupreklamen sa.