Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> citronträd, kommer den tt blomma
          monki62
          Inlägg 12-07-2007, 09:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 11 085

Bifogad fil  DSC00181.JPG ( 51.86k ) Antal nedladdningar: 88
          jag har drivit upp mitt citronträd från en kärna nu undrar jag om den kommer att blomma trädet är ca 3 år den har fått taggar i år och jag undrar vad det kan vara för sort confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-07-2007, 17:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ursprungs frågan var om den 3 åriga Citrusen skulle blomma. På den frågan svarar jag att det kan den göra men att det troligtvis kommer att dröja några/flera år. Och för att den överhuvudtaget skall kunna blomma Bör den vinterförvaras LJUST o SVALT gärna +10* Detta kan man ordna även om man inte har en vinterträdgård. Förvarar man Citrusar för mörkt och för varmt tappar de lätt bladen (även blom/frukt anlagen) Tappar Citrus bladen tar det lång tid innan den har bildat nya blad.
          (och ännu längre innan den hinner bilda nya blom/frukt anlag= det årets blomning/fruktsättning går till spillo)
          Detta skriver jag av egen erfarenhet. Sedan talade jag även om att VARFÖR jag överhuvudtaget får Citrus frukter på mina, beror på att jag köpte mina plantor "färdiga" = är så pass gamla att de redan hade börjat blomma o sätta frukt.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-07-2007, 17:58
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Lady Hamilton @ 12-07-2007, 18:48) *
          Ursprungs frågan var om den 3 åriga Citrusen skulle blomma. På den frågan svarar jag att det kan den göra men att det troligtvis kommer att dröja några/flera år. Och för att den överhuvudtaget skall kunna blomma Bör den vinterförvaras LJUST o SVALT gärna +10* Detta kan man ordna även om man inte har en vinterträdgård. Förvarar man Citrusar för mörkt och för varmt tappar de lätt bladen (även blom/frukt anlagen) Tappar Citrus bladen tar det lång tid innan den har bildat nya blad.
          (och ännu längre innan den hinner bilda nya blom/frukt anlag= det årets blomning/fruktsättning går till spillo)
          Detta skriver jag av egen erfarenhet. Sedan talade jag även om att VARFÖR jag överhuvudtaget får Citrus frukter på mina, beror på att jag köpte mina plantor "färdiga" = är så pass gamla att de redan hade börjat blomma o sätta frukt.

så skrev jag med

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 05:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon