Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilka kloka människor det finns!
          Mariann
          Inlägg 03-12-2003, 12:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story...,399962,00.html

Jag gillar i synnerhet de sista raderna. Påminner lite om det jag tyckte i mitt inlägg om sexhandeln, finns det inga köpare finns det heller inga varor. sleep.gif

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Micke
          Inlägg 05-12-2003, 23:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 1 111

Hmm, håller nog med storyskribenten om en hel del (och det är inte ofta jag håller med en feminist!), men lite sjaskigt var det ju att på slutet vara tvungen att läsa ett annat förtäckt kommersiellt budskap. Fast i jultider tycks ju allt vara tillåtet...

Men är det inte lite enkelspårigt att bara bojkotta produkterna? Varför inte också bojkotta de medier där den reklam man uppfattar som anstötlig framförs? Okej, lite svårt att bojkotta gatureklam (fast man kan ju skicka tonåringarna och klottra ner den, lite fiffigare än att klottra på husväggar i alla fall), men ge f-n i att köpa alla världens skvaller-, dam- och tjejtidningar också. Och sluta titta och lyssna på de kommersiella kanalerna. Där har ni en bojkott som tar mer skruv. Utopi? Förstås, men tänk om? Poängen är ju den att medierna gärna gullar med den här typen av kritik, men inte f-n slutar de publicera skiten (annonserna) för det. Men om folk börjar bojkotta sjäva medierna av samma orsak, ja då blir det garanterat annat liv i luckan...

Micke

--------------------
          Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-01-2026, 19:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon