Tror "caprifol" att universitetsutbildningar är gratis, så har hon missat något trots all utbildning. Vi har solidariskt betalat för din utbildning, jag och metallarbetaren, hårfrissan, undersköterskan och städerskan. Och alla andra utom skattesmitarna och nolltaxerarna. För så ser vårt system ut, att vi (de flesta av oss) gemensamt betalar för sådant som vi upplever gagnar samhällsutvecklingen. Studiemedlen ni tog bekostade bara ert uppehälle under studietiden, själva högskole- och universitetsutbildningen är solidariskt betald med skattemedel. Helt OK enligt de flesta. Men nu finns det alltså de som anser att skatteavdraget för hushållsnära tjänster (för att använda ett uttryck som iaf borgerliga människor upplever som helt neutralt) också gynnar samhällsutvecklingen. Men det tycker alltså inte jag. Jag tycker istället att folk ska ha så stora bostadsytor som dom själva klarar att sköta, och vill dom ha större så ska dom själva betala vad det kostar att hålla dom i ordning.
Gita som tog initiativ till den här tråden har lyst med sin frånvaro. Det liknar Sverigedemoraternas teknik i diskussioner av det här slaget. Kläcka ur sig något men inte diskutera sakfrågor! Så typiskt för provokatörer. Vad blir nästa utspel?