Jag tillhör dem som kan ta ut semester för att se vinter-OS. Exempelvis. Har inte gjort det, men skulle kunna göra, om så krävs.
NRKs vintersändningar är helt otroliga...de brukar köra 10-18 på lördag och söndag, varva mellan skidskytte, längdåkning, backhoppning, ibland alpint. Kommentatorerna är helt grymt bäst. 2 i boxen, 2-3 nere på banan är standarduppställningen för skidskytte. På senare tid har de dock ibland varit FÖR många...det är inte heller bra.
Är däremot gravt ointresserad av klubbfoppoll, Elitserien i hockey har jag tappat intresset för - nu när Frölunda äntligen har vunnit igen behöver jag inte våndas längre. Nu kan det gå 5-10 år igen utan SM-guld utan att jag deppar. För mig är det bara OS och VM som gäller för många idrotter, men då är jag stenhårt intresserad. Och är beredd att ge det mycket tid. Jag följer inga (doku)såpor eller annat som tar flera timmar varje vecka, så om jag ser foppoll-VM seriöst i 4 veckor, 2-3 matcher om dagen, så är det ändå inte så många timmar utslaget på 4 år...
--------------------
zon2.5
|