CITAT (Pirum @ 22-07-2007, 16:40)

men musikaliskt kan ju ingen konkurrera med Chuckans rocklåtskrivningsförmåga. Ende snubben som kan använda samma riff i ett dussin låtar och få dem att låta kapitalt annorlunda.
Nä, ska man lyfta fram någon outstanding countryartist får det nästan bli Dolly Parton, tro't eller ej. Delvis stod hon ju ut för att hon var kvinna, och sedemera tyvärr silikoniserad sådan, men hennes låtskrivningsmeriter är väldigt starka och dessutom har hon en röst och scenframträdande som är minst lika originella som Cash.
Jo. Det finns en artist som är svår att slå, både som låtskrivare och framförare: Bob Dylan! Han har nog gjort fler låtar än Chucken. Och han har nog också gjort fler versioner av sina egna låtar, ibland till oigenkännlighet

Minns fortfarande en konsert i SKåne på 80-talet. Kristinehof tror jag stället hette. Ibland tvivlar jag än idag på att det var Dylan som stod på scen

Dom tillresta danskarna var nog av samma åsikt - vem f*n var det i munkjacka med luvan upp, solglasögon (på kvällen) som stod på scen och spelade som , ja vem vet vem eller vad. Det gick knappt att höra vilka låtar som spelades och sjunga med - glöm det! Två timmar för sent och sa inte ett ord till publiken. Det stod Bob Dylan på biljetten. Rester av Eldkvarn (bla Plura) var förband. Inte heller dom var i högform. (har sett Bob tre gånger sen dess och ingen av dom konserterna har varit så dåliga

)
Annars håller jag med om Dolly P. Hon är Suverän!!! Och jo, jag gillar Cash också. Och Chucken. Med fler, med flera.
Men STatus Quo. Huu, hade dom i öronen när jag fick för mig att jag skulle börja jogga (80-talet & freestyleapparat, vad annat?) Men för fanken - det gick ju inte att slå av på takten med Status Quo i öronen! Jisses var jag hade ont i benen efteråt! Det goa med dom är att dom låter exakt likadant än idag.