Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skiss på växthuset.., .. och dess omgivning.
          ThomasJ
          Inlägg 08-12-2003, 18:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem nr: 2 042

Hej alla.

Satt och lekte lite med datorn och skissade fram en bild på hur jag skulle vilja ha det runt växthuset. Bilden finns i mitt album. (Växthuset) Direktlänk till bilden.

Tycker att den blev rätt bra, om jag får säga det själv.. rolleyes.gif

Bilden visar växthuset, några drivbänkar samt bakom växthuset, två odlingsbäddar.

Vad tror ni, skulle det räcka för att odla lite till hemmet? Tomater, gurka i växthuset, lite känsligare grönsaker i drivbänkarna typ sallat, kryddor tex. Och jordgubbar, hallon, spenat och dyl, i odlings lådorna. Eller tänker jag fel? unsure.gif

Kom gärna med synpunkter. smile.gif

//Thomas

--------------------
          Thomas, zon II-III
          östra sörmland och storstan.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ThomasJ
          Inlägg 11-12-2003, 12:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem nr: 2 042

Hej själv Ingrid..

Sketchup ÄR ett mycket roligt program.. Det är som det låter, ett skiss-program, framförallt till arkitekter, konstruktörer osv. Men det hindar ju inte att vi hemmapulare har skoj med det också. wink.gif De använder det för att snabbt kunna få fram en idé och se hur det ser ut. Sedan går det att ta in sketchup-bilderna i tex AutoCad för att fortsätta där. (Men det är överkurs, iallafall för mig smile.gif)

Det går mycket bra att köra i "jaguar", men jag tycker du skall skynda dig att installerar "panther", du kommer få en ny dator. laugh.gif

Ta hem programet, så kommer din julledighet att springa iväg, du kommer att fastna du också. wink.gif Det går att göra väldigt mycket, så dina projekt är mycket bra testgrejer..

Jag vet precis hur det känns när man vill göra mycket på en ggr i trädgården.. smile.gif

Så, då fortsätter vi med vad tråden handlade om från början.. smile.gif
          Det finns några kvm gräsmatta precis framför växthuset, några meter längre bort står ett äppelträd. Men visst kan man ha något där, tänkte det först, kanske skall återgå till den idén. På "baksidan" av växthuset kommer ganska snabbt grannen. sad.gif Så där kan man inte göra mycket, behöver den strängen också för att kunna köra upp skottskärran i skogen. Lite svår att köra i trappor. smile.gif

Det finns mycket man kan göra runt om växthuset, jag har ju inte fått uppleva en sommar med det ännu, så jag har mycket att se fram mot.. Lär sitta vid den här tiden nästa år och tänka ut vad som skall göras bättre/utökas/ändra osv. wink.gif Men någon sorts bänk kommer att placeras i närheten av växthuset. Skall gör något trevligt av det..

Får tacka så mycket för synpunkterna, lär garanterat återkomma med flera frågor och möjligheter att småsnacka.. smile.gif Skall fixa en ver 3 snart där jag har med en större del av trädgården..

Edit: Ingrid, om du tittar på min hemsida, så ser du ganska tydligt hur det ser ut runt om växthuset.
          //Thomas

--------------------
          Thomas, zon II-III
          östra sörmland och storstan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 12:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon