Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snälla hjälp!, En hittekatt...
          älvan
          Inlägg 29-07-2007, 23:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 108
          Medlem nr: 10 023

Hej alla!

För ett par veckor sen kom det en katt till oss och började bo på vår balkong här i Lund.
          Ett par dagar efter började vi ge honom mat, och jag har nu meckat ihop en liten koja till honom.
          Vi kan inte själva ta in honom, trots jag så gärna vill ge honom ett varmt o gosigt hem, av hela mitt hjärta!
          (Min sambo är mycket allergisk mot just katt, såå typiskt!)
          Kissen som hittat hem till oss är en svart o vit hankatt (ser kastrerad ut)
          Vi kallar honom "Fille"...
          Han är mycket, mycket kelen, han är nog den keligaste katten jag träffat på, och ändå har jag vuxit upp me katter.
          Han kan ligga o verkligen njuta av att bli myst me... Generös myskille!
          Vår granne satte upp en lapp i närbutiken för någon vecka sen om upphittad katt, men ingen har hört av sej...
          Han har varken halsband eller ID-märkning...
          Nu när det är OK väder går det juh bra att han bor på balkongen, men hösten/vintern kommer juh också...
          Och detta gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta. Han behöver ett hem, stackarn...

Jag kontaktade Kattjouren, och dom skulle sätta ut annons direkt, och dom skulle också försöka hitta ett hem till honom.
          Men dom har juh säkert många liknande fall...

Så jag hör här med er också...

Ni som läser detta kanske skulle kunna tänka er ta hand om denna lilla "Fille...
          Och om inte, kanske ni känner någon som välkomnar honom med öppna armar...

(Jag hade blivit överlycklig om han fick ett hem innan hösten... Håller alla tummar jag har)

/Jessica
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  DSC00006.JPG ( 49.22k ) Antal nedladdningar: 47

--------------------
          ~*:¤´älvan`¤:*~ zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 31-07-2007, 20:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Det kan kanske va värt att kolla upp ifall han är sjuk, men katter sover bort största delen av dagen för att sedan vara aktiva några timmar på natten, så det är i sig inte så konstigt. Men om katten verkar allmänt slö och håglös, inte visar intresse att jaga tex flugor, solkatter etc kan det va värre. Äter och dricker han bra? En sjuk katt ser ofta till att hålla sig vid liv, inte mer. Ser ögonen pigga ut? Är nosen fuktig? Spinner han?

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          älvan
          Inlägg 01-08-2007, 13:02
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 108
          Medlem nr: 10 023

CITAT (Tosan @ 31-07-2007, 21:36) *
          Det kan kanske va värt att kolla upp ifall han är sjuk, men katter sover bort största delen av dagen för att sedan vara aktiva några timmar på natten, så det är i sig inte så konstigt. Men om katten verkar allmänt slö och håglös, inte visar intresse att jaga tex flugor, solkatter etc kan det va värre. Äter och dricker han bra? En sjuk katt ser ofta till att hålla sig vid liv, inte mer. Ser ögonen pigga ut? Är nosen fuktig? Spinner han?

Hej Tosan!

Han äter och dricker bra, han är lite smårund om magen. Han är en katt som spinner väldigt mkt... Ögonen ser lite trötta ut, men inte skrämmande trötta, nog rätt normalt trötta...
          Jag leker lite me honom, med ett garnnystan, och då e han pigg...
          Nosen e nog lite halvfuktig...

Har ringt polisen också, men dom hade inte fått in ngn anmälan om försvunnen katt... no.gif

--------------------
          ~*:¤´älvan`¤:*~ zon 1

Citera

Inlägg i den här tråden
          älvan   Snälla hjälp!   29-07-2007, 23:39
          Tezzla   Har du anmält till polisen? Kollat om han är chipp...   30-07-2007, 11:05
          älvan   Har du anmält till polisen? Kollat om han är chipp...   30-07-2007, 11:16
          Tezzla   Hej Tezzla! Hur ska jag göra? Ska jag bara ri...   30-07-2007, 11:22
          Berith   Ring 114 114 och berätta att du hittat en katt. --...   31-07-2007, 07:39
          Tosan   Om du ringer polisen skulle jag tro att du får kom...   30-07-2007, 11:20
          Fenja   Både polis och veterinär kan kolla om katten är ch...   30-07-2007, 11:21
          älvan   Oki... Jag ska göra ett nytt försök me lappar + fo...   30-07-2007, 17:07
          Tezzla   Ska också ringa både polisen och 114 114 (vem jag ...   30-07-2007, 17:09
          älvan   Du hamnar hos polisen om du ringer det numret. Det...   30-07-2007, 17:17
          GrönAnna   Tips från ett kattforum om katten inte är chippad ...   31-07-2007, 00:14
          älvan   Tack Grönanna o Berith! >> Grönanna: D...   31-07-2007, 20:21
          Tezzla   Mycket möjligt att katten har mask i magen. Då kan...   01-08-2007, 14:29
          aldo   Många katter bara flyttar hemifrån ..........men ä...   01-08-2007, 17:30
          Tezzla   Hur har det gått för er allihop?   05-08-2007, 23:11
          älvan   Sååå... Nu har allting ordnat sej me Fille... En J...   06-08-2007, 18:33
          HelénE   Sååå... Nu har allting ordnat sej me Fille... En J...   14-08-2007, 15:56
          emmas matte   Det var skönt att det löste sej, det är hemskt med...   06-08-2007, 19:02
          Tezzla   Skönt att höra! Du har gjort ett bra jobb Älva...   07-08-2007, 07:26
          älvan   Skönt att höra! Du har gjort ett bra jobb Älva...   08-08-2007, 21:45

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon