CITAT (kerstin z5-6 @ 11-12-2003, 20:09)
Jag var där under studietiden , men tyckte mest att det var träsmak och halvkall mat hihi -ser det hellre hemma i mysbyxor ...
Mmm..uuuuu...nu kom jag och tänka på när vi skulle fira min man efter en tillställning med riktigt fin middag, hela köret s a s. Jag var gravid och hade svårt med viss mat. Det var lättstekt (observera väldigt LÄTT stekt!) rådjur till huvudrätt. Alla tyckte det var jättegott, jag fick inte i mig mycket. När middagen var över och vi skulle gå vidare så fick jag avvika runt ett hörn och stå och flåsa mig igenom ett hejdundrande illamående en stund.

Jag var tydligen likblek i ansiktet resten av kvällen. Saker blir inte riktigt som man tänkt sig, fast i övrigt så var allt lyckat.
Eller som en väninna som vann en resa till Seychellerna, med lyxhotell och hela balunsen. Allt var som ett vykort! De satt och njöt på balkongen och läppjade på goda drinkar. På natten och morgonen efter så uppenbarades det att allt inte stod rätt till. De hade fullständigt missat alla myggor och var sönderbitna över i stort sett hela kroppen. Kliningarna höll sedan i sig hela semestern.
Saker varken blir eller är som man tänkt sig...