CITAT (Farbror Blå @ 02-08-2007, 12:10)

Kände bara att Gay Pride är så uttjatat att jag vill kräkas och ironiserar därför över den företeelsen.
Kan fortfarande inte förstå hur man kan bygga en festival runt en sexuell läggning.
Antingen är HBT-personer som alla andra, eller så vill dom bli sedda genom transparader och allahanda arrangemang om sex?
Jag förstår egentligen inte.
Jag är inte ute för att fördöma eller förlöjliga någon person, utan en företeelse som sådan.
vet du vilket liv ungdomar får stå ut med ?? eller hur det är för dom personerna i verkliga livet även om dom är vuxna?? nej det vet du nog inte
för det första den festivalen hjälper tusentals människor med bra info om saker och plus det är den ända dagen alla dom människorna kan vara fria från att bli dödade,ner slagna,hånade,mobbade m.m. . många av dom här ungdomarna har ingen släkt dom har blivit totalt utfrysta bara för att dom älskar män och är attraherade av dom . visst det är mycket sexuellt i det många festar och firar ju och är fjolliga ,jag själv gillar inte att umgås med extremt fjolliga personer fast jag själv är pride,bög m.m. men jag har inget emot deras livsstil eller att dom går runt på gatorna . dom får göra vad dom vill och jag hatar inte dom jag gillar bara inte att umgås med dom alltså jag menar man behöver inte bry sig så mycket om andra . och det visas kanske mycket av det på tv(fest biten då) men dom visar aldrig insidan av festivalen den som hjälper människor . och att ha en straight festival visst jag bryr mig inte om det ,, men det är ingen mening med det för det är normalt att vara det inga fördomar man dödar inte dom personerna dom behöver inte alls denna samma hjälp som homosexuella behöver . varför har man denna festival ? jo för att hjälpa människor och fira att man kommit så långt och för att man kan nån gång under året känna sig fri från våld och vara stolt .
CITAT (cic @ 02-08-2007, 13:02)

Så du tror att homosexualitet och homosexuella relationer bara handlar om att sätta på varandra så mycket som möjligt?? Eller hur menar du?

det tror han nog .