CITAT (Markus_H @ 02-08-2007, 13:12)

Män i rutig skjorta fick mig att tänka på den gamla sketchen med Monty Python med skogshuggaren som står bredbent klädd i jeans o rutig skjorta och sjunger om att han vill klä sig i kvinnokläder!
Det är väl inte speciellt "straight" att klä sig så ??? kollar man på stilikoner för heteromän idag som David Beckham så är det magrutor, rakade magar o bröst och smink som gäller.
Huh? Sen när blev Beckham en stilikon för heteromän? Eller män öht. Tror snarare att det är (en del av) heterokvinnorna som vill att männen ska se ut som Beckham, och då är det en del som väljer att anpassa sig efter det. Fast eftersom jag är hetero och inte så väldigt macho så är jag väl stereotypt ointresserad av stil antar jag. Hm. Men visst, ända sedan Village People har det ju förekommet 'överdrivet' macho män.
Men visst tror jag att kändisar, mode, media, påverkar hur folk förändrar sitt utseende med smink, tatueringar, etc.
CITAT (Eva-Helene @ 02-08-2007, 18:03)

Intrycket som JAG fått de gånger jag varit på krogen och danstillställningar är att straighta män är promiskuösa. De männen som funnits där har haft en ny kvinna var gång, ibland en ny kvinna för varje paus. Då menar jag inte att dom bara dansat eller pratat, utan verkligen "stött" på och t.o.m. hånglat.
Hum, slutsatsen bör alltså bli att ett visst antal promiskuösa män hånglar med ett större antal promiskuösa kvinnor?
Själv tycker jag krog- och danstillställningar är ganska trista. Men jag skulle vilja tycka om att dansa.
Angående Pride så är det uppenbart att det har behövts, och behövs, men jag förstår en del av kritiken. Dels att det tydligen är dyrt, etc, och dels att många mer anonyma HBT-personer (synonym sökes) inte känt sig hemma bland alla extroverta exhibitionister (kaka på kaka, men så har det sett ut ibland).
Jag känner flera homosexuella/bisexuella och en av mina favoritpersoner, som jag haft mycket givande konversationer med, är lesbisk. Ingen av dem ser ut som stereotypisk Pride-karnevalare.
Ja, just det ja, jag tycker illa om karnevaler generellt sett.
Avslutningsvis så tyckte jag att Farbror Blås startinlägg i konversationen var bra. Eftersom jag gissar att han är medelålders, vit, heterosexuell man (helt fördomsfullt efter hans namn) så tillhör han den grupp i samhället som det är mest ok att sparka på eftersom han anses tillhöra en stark grupp. Att sen inte alla i gruppen har makt eller styrka är tyvärr inget sparkarna kan särskilja. Men att sexualiteten tar plats i en Pride-festival är väl självklart? Det enda som skiljer homosexuella från heterosexuella är just sexualitetens mål. Även om många andra vill hävda att det finns milsvida skillnader, att gud har invändningar, att helvetets eldar värms upp, och annat trams.
Redigerat av Pirum: 02-08-2007, 18:40