Nu är jag tillbaka med lite info om vad som har hänt med den under den här tiden, det har ju gått lite över månad sen den började.
Nu vet jag att om man vill ha frö så måste man leka lite "bi", om man vill vara säker i alla fall. Dom jag inte var framme med penseln till har nämligen inte fått fröhylsa, inget att tala om iaf, och jag tror inte det finns gångbara frön i dom...Dom som penslades däremot har fått stora frökapslar, ser nästan ut som små gurkor. Speciellt 2 har blivit vääldigt stora, men dom andra kommer nog i kapp. Jag vet inte riktigt om jag bör lämna dom kvar tills dom torkar av sig själva , eller om dom ska skörds innan dess. Om ingen med säkerhet vet så får dom sitta kvar, och jag vattnar som vanligt, man vet ju aldrig.....
Min väninna har däremot inte fått blommor ännu, den är tydligen jättehög, men...inga blommor. Vi tror att det beror på att hennes inte har stått i direkt sol, utan bara väldigt ljust ute. Min uppförde sig ju också på ett helt annat sätt när den fick direkt sol...här nere där man nästan baxnar i värmen.
I sommar har jag lärt mig att Klematis och Gloriosa vill ha full sol...och om någon har orkat läsa så här långt kommer nu ett par bilder på frukterna.....
DSCN4941.JPG ( 40.23k )
Antal nedladdningar: 33
DSCN4969.JPG ( 51.17k )
Antal nedladdningar: 37