CITAT (Huggorm @ 04-08-2007, 10:59)

Förstår inte syftet med pridefestivalen. Göra det mer accepterat med homosexualitet? Det fungerar tvärtom. De som redan accepterar denna sexuella avvikelse blir mer och mer positiva, tar till sig kulturen och vill förändra världen. De som från början var negativa, blir bara mer negativa. Det känns frustrerande att det snart är norm att vara homosexuell, att de skall få positiv särbehandling med egna lagar, att de skall dominera medierna osv. Det man gör är att provocera folk till att antingen vara starkt för, eller starkt emot. Någon likgiltighet är inte accepterat. Detta gör att alla de som ännu inte är redo för att acceptera gaykulturen blir tvingade att ta ställning, och därmed bli negativa. Hade man tagit det lite lugnare, så folk hade fått tid på sig att vänja sig vid tanken, så hade fler kunnat hamna på den positiva sidan.
Angående lagstiftningen så är det ju så som med alla andra lagar, de ska skydda individen. Man ska inte göra varandra illa. Det har skett frutansvärda övergrepp och det måste få ett slut. Har själv varit med om det många gånger och jag hoppas vi är överens om det! Hur provokativa människor än är i samhället så får man inte göra varandra illa, misshandel och så. Hur många brudar raggar inte på mig då jag går ut? De som är vana att få allt här i världen, varje karl de stöter på, får helt plötsligt nobben! De blir galna, jag fick en sönderslagen glasflaska i ansiktet och fick sy 16 stygn en gång av en brud. Det finns många provokativa männskor i olika kretsar. Inte bara i gay-kulturen. Tänk om jag skulle klappa på folk för att jag tycker att de beter sig avvikande och provocerande? Jag hoppas att det under inga omständigheter är i lagen förbjudet!
Det är väl det som lagstiftningen handlar om. Partnerskapslagen är till för att den man lever med ska ha samma rättigheter som heterosexuella, arv osv. Inget konstigt med det heller.
Angående att acceptera, inte acceptera eller vara likgiltig så bryr jag mig personligen inte alls om det. Ta stälning till det Du den dagen då det berör Dig personligen. Kanske då Din son eller dotter kommer hem och berättar att han/hon är gay!
SU