Är det inte så att de starka reaktioner som kommit från Pride berör livsstilen och inte kärleken? Det finns människor i samhället som vill synas och med extrema attribut. Jag har sälv inget emot det och jag lever inte så själv. Det är ju dessa som får folk att ta en funderare och det är väl kanske det som deras budskap är. Oavsett så är det väl inget konstigt att två människor älskar varandra och att ta ställning till det kan ju inte vara något konstigt i sig. Min bästa väninna har blivit kär i en kille som inte är bra. Det enda jag vill är att hon skall bli lycklig. Det gäller väl även om hon skulle ha träffat en tjej. Vi vill väl våra närmaste deras bästa och är man lycklig i ett förhållande så kan man väl unna varandra det utan att tänka på könstillhörighet? Jag tycker den här tråden verkligen fyller en funktion, det verkar glasklart att frågor måste ventileras. Kanske konstigt i ett trädgårdsforum, men varför inte? Vi trädgårdsintresserade måste väl också få diskutera andra saker än växter? Helbra tycker jag!
Vill avslutningsvis citera Bibeln, ett ord som betytt mycket. Läs gärna hela texten:
1 Kor 13:4-13
Kärleken är tålmodig och god Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, den vill inte något ont. Den vinner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig................ När jag var barn, talade jag som ett barn, förstod som ett barn och tänkte som ett barn Men sedan jag blev vuxen har jag lagt bort det barnsliga. Ännu ser vi en gåtfull spegelbild; då ska vi se ansikte mot ansikte. Ännu är min kunskap begränsad; då skall den bli fullständig som Guds kunskap om mig. Men nu består tro hopp och kärlek, och störst av dem är kärleken!
Steven
|