Hm...... harkel, harkel
CITAT (Cilla @ 11-12-2003, 13:48)
Klart lättande var det att det inte blir någon julgransplundring i år, dvs den årliga natt-turen med båten ut i skogen med tre grannar som hugger sig granar. Det är visserligen ett spännande juläventyr, men jag kommer alltid i rollen att försvara de finaste granarna, de som kan leva där de står i mer än hundra år... Denna jul kommer grannarna smycka träden i trädgården istället. Mycket bättre tycker jag!
(Grannarna har haft lov att ta tre granar per år mot annat som de ger markägaren. Att vi gjort det på natten är för att inte inspirera andra att hugga sig en gran, och för att skogsvaktmästaren är en ilsken gubbe som ofta dricker och alltid har sitt gevär i närheten.)
Hur är det nu ? så svarade du sist jag frågade om du snodde granar
CITAT (Cilla @ 08-12-2003, 13:29)
Jajamän! Och min svårighet med detta är inte att någon äger dem (som för övrigt inte använder skogen) utan att de stackarna inte få fortsätta att leva där.
Men, resonerar jag, det är bättre att jag är med för de som är allra friskast och har mest lovande framtid brukar jag fridlysa under våra granjakter.
Det är inte alltid lätt detta med skogs-, jul- och trädgårdsetik, eller hur Virgo? Visst hamnar du i situationer som är roliga men inte helt moraliskt försvarbara också!