Tack för skitbra tips att jag kan lägga komockor i mina bala baljor! Det ska jag göra. Men nu har vi fått snö även på mina breddgrader så jag får hålla på med andra tokerier som att planera busk- och trädplantor på min trädgårdsritning och var jag ska ställa de två återstående baljorna.
Dessutom har jag "hittat" ett jättelikt traktordäck som har legat och skräpat på en ödetomt. Denna nykomling, bland allt annat som ska försköna min tomt, måste också ritas in. Jag hade tänkt att ha det till nån sorts dammarrangemang. Eller har du några andra roliga idéer?
Detta däck smugglade jag en natt, med MYCKET möda, hem till mig. Jag trodde jag skulle få göra detta skamtilltag i enskildhet, men det kom ett fyllo snubblande och ville "hjälpa till". Jag lyckades undvika denna galne gubbe till slut. Det sista han gjorde när han vinglade hem i mörkret var att vända sig om och vråla: "VARFÖR GÖR DU DETTA MITT I NATTEN?!" Ja, om han inte väckte hela bostadsrättsföreningens viktigpettrar då, måtte de sova på Rohypnol. Jag kunde ha stypt honom! Jag undrar om det är det jättelika däcket som har fått några av brf-medlemmarna att sluta hälsa på mig? Men det säger mer om mina grannar än om mig – tröstar jag mig med.
ÅH! Oldwolfie jag blir SÅ glad över dina vackra bilder! Jag måste på nått sätt fixa bilder jag med. Det vore roligt att visa "före" och "efter"-bilder från min tosiga täppa. Från ordning och reda, till kreativt kaos.
--------------------
Eva i zon I
|