Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Identifiering av växter
          GrönaBönan
          Inlägg 11-08-2007, 14:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 11 965

Jag har några växter i min trädgård som jag behöver hjälp med att identifiera.
          En hög (över 1 m) gul, som fanns i stora klungor i trädgården (vi har precis flyttat hit till en äldre trädgård), men vi har rensat bort en hel del. Ser ut som en blandning mellan Solros och prästkrage. Den har precis börjat blomma nu, så vi har inte vetat om hur blomman ser ut. Fick ett tips av en på en plantskola, efter muntlig förklaring, men då var det bara bladen vi gick på. Hon sa att det förmodligen var Gullris, men jag tycker inte den ser ut att heta så...
          Bifogad fil  gulblomma2.jpg ( 272.75k ) Antal nedladdningar: 62
          Bifogad fil  gulblomma_blomma.jpg ( 141.62k ) Antal nedladdningar: 32

Sen är det en ceriserosa blomma med mjuka blad (ca 60cm). Är det Lammöra? Finns det olika blommor på dem? Vi hade en annan sort där vi bodde förut, men den hade som kolvar av ljusrosa blommor.Bifogad fil  cerisemjukblomma.jpg ( 224.11k ) Antal nedladdningar: 33

Den tredje är en ljusrosa, doftande blomma, ca 50 cm hög. Bifogad fil  lilarosablomma.jpg ( 299.5k ) Antal nedladdningar: 55

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 09:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon