CITAT (Wilmer @ 12-08-2007, 19:56)

Det borde väl den som skaffar djur betala själv!! Precis som jag betalar mitt körkort för att få köra bil. Skaffar man djur får man ju faktiskt se till att man vet vad man gör och vilket ansvar det är..
Fast om djurkörkort är lösningen eller ej, det vet inte jag..
/ Wilma
PS. Mina jobbiga skällande hundgrannar bor på en kennel... Så inte ens de verkar veta hur man får tyst på sina hundar (uppfödarna).
Ja vem säger att bara för att man bedriver en Kennel så är man inte världsbäst på hundar...för det finns ju de som bara avlar och inte tänker sig för...rötägg finns det överallt...tråkigt nog...men det finns många Kennlar som är helt suveräna...Min uppfödare är bra men jag skulle tycka att Kennlarna skulle se till att hundköparna går en valpkurs...att det kan ingå i priset tex...ja många ideér finns det...
Presis vad jag också skrev...att det ska man som hundägare få betala själv...precis som du skriver Wilmer...att man får ju betala sitt körkort själv...
Hur det ska utformas och vem som ska utfärda körkortet mm...Svenska Kennelklubben kanske kan ha hand om det......kurser finns det ju nästan redan nu...Valpkurs tex...fyll på med lite mer lagar mm och att man avslutar kursen med ett prov...tex...
...som Snöflinga skrev '... men alla andra djur som katter, hästar, gnagare, reptiler osv '...ja du om det behövs ett körkort även för de djuren så måste väl det också kunna lösas på ett smidigt sätt...men att nått måste göras är ju helt klart....men vad...det vet inte jag men ett 'körkort' kan ju vara ett steg i rätt riktning...