ser själv hur illa det jag skrev ser ut - jag använder oftast för få ord och då blir det kort och kan uppfattas illa.
jag läste i ursprungsinlägget att
hunden skäller så fort något rör sig och tänkte direkt - ja, hundar ska göra det, det är deras uppgift.
jag hade 5 vallhundar i en lägenhet och skall när det ringde på dörren var bara förnamnet - det var jordbävning, alarm på högsta nivå. så kan man ju inte ha det när man bor i ett flerfamiljshus med tanke på grannar och med tanke på att jag skulle få behålla kontraktet på lägenheten!
jag gjorde som de flesta andra, gapade högre än hundarna för att överrösta dem med den påföljden att hundarna larmade ännu mer - så klart - matte larmar också, hej o hå vi måste hjälpa henne..
till slut så såg jag ju vad det var, benzo, flockledaren satte igång alla när det ringde på dörren, allt för att uppmärksamma mig, jag berömde benzo, gav godis och hundarna blev tysta..
så mitt förslag är - mata grannhunden med godis!
jag hoppas i alla fall att det löser sig, du måste ju kunna tala med dina grannar och säga att du blir störd, förmodligen är hunden uttråkad så de får hitta på någon sysselsättning åt hunden.