Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min man, är "mutamottagare"
          *Felix matte*
          Inlägg 12-12-2003, 22:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Oj,oj så det kan bli laugh.gif
          Ikväll satt vi och pratade om alla skandaler typ Systembolaget och Skamdia.
          Vad tror ni då dyker upp i minnet hos min hälft och mig???
          Jo...en MUTRESA! ohmy.gif som min man fick... utan att vara medveten om att det var en muta tongue.gif Han fick ju bara fråga om han kunde säga något gott om produkten företaget ifråga levererat tongue.gif
          Så klart han gjorde... den var ju jättebra!
          Herregud vilken tur han hade som inte hängdes ut i media.
          Vi är också sååå tacksama för att ingen nosat fram alla presenter han (vi) fick under årens lopp wub.gif
          Inte kan väl han/ vi vara ensam om att ha tagit emot gåvor som nu plötsligt klassas som varandes MUTOR wink.gif wink.gif wink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bettson
          Inlägg 16-12-2003, 22:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag har nog hamnat i bakvända världen.
          När jag var anställd såg jag arbetskamrater och chefer få julgåvor av affärskontakter. Kändes många gånger ganska uselt. Speciellt när det var jag som till 100% utfört jobbet.

På min sista arbetsplats blev jag ganska illa behandlad. Cheferna för största kunden blev varje år bjudna på julbord tillsammans med ALL personal på företaget jag arbetade. Jag fick stanna hemma och svara i telefon. Tilläggas kan att de inte tvekade att låta telefonsvararen gå vid andra tillfällen. Det var inte heller min arbetsuppgift att svara i telefon. Eftersom jag var den där spindeln som höll firman flytande reagerade kunderna ganska häftigt och kom in och önskade mig God Jul efter Jul- lunchen. Det retade både chefen och chefens barn till ursinne.
          Kundens inköpschef hade med sig julgåva till mig och en liten lapp inuti där det står "God Jul önskas en som verkligen förtjänar det". Det värmde i all bedrövelsen.
          Jag blev friställd som julklapp för att chefens dotter skulle ha mitt jobb ( en dagisfröken skulle bli ekonomichef). Det tog två år så gick firman i konkurs. Kan inte annat än att säga att somliga straffar Gud med det samma.

Idag har jag egen firma. Egentligen är det jag som skall "muta mina kunder". Det är tvärt om. Jag har aldrig mött så mycket uppskattning i hela mitt arbetsliv. Jag skulle nog kunna gå under beteckningen mutkolv om det inte var så att det är mina kunder och inte mina leverantörer. Just nu härjar jag med alla kunder och försöker se till att både dom och jag skall kunna ha en riktigt trevlig helg med välförtjänt semester. Det blir många sena kvällar.
          Däremellan går jag på julbord och kommer hem med både blommor, julgåvor och någon liten julbonus ibland. Observera att det är bara privatägda företag jag jobbar med så företagarna bestämmer själva.

Det känns faktiskt lite extra efter den extremt dåliga arbetsplats jag jobbade på innan. Jag skulle själv aldrig behandla en anställd på det vis jag blev behandlad som anställd.

Det värmer i hjärtat när jag hör att man lottar ut julgåvorna. Heder åt sådana arbetkamrater.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Felix matte   Min man   12-12-2003, 22:36
          maudan   Nejdå...inte alls. I v...   12-12-2003, 22:52
          Lena N   Jag är garanterat omutad. :rolleyes: (Jobbar s...   12-12-2003, 22:58
          Ljusalfheim   jag fick en nyckelring från skolan idag!! ...   12-12-2003, 23:06
          Posse   Vill påminna om ett ord som tycks fallit i glömska...   13-12-2003, 11:30
          Cilla   I journalistbranschen är det vanligt att de man sk...   13-12-2003, 11:38
          Annki   Jag älskar alla små trevliga mutor! Speciellt ...   13-12-2003, 11:45
          Virgo   Detta får du utveckla lite "delvis bli bj...   13-12-2003, 11:47
          Cilla   Det börjar kännas lite bjäbbigt, Virgo... Iallfall...   13-12-2003, 18:34
          gammelnalle   Hur ofta tror ni att t.ex. våra partiledare eller ...   13-12-2003, 19:25
          Felix matte   Det roliga i kråksången är att min...   13-12-2003, 19:58
          Mariann   Vad är det för skillnad...   13-12-2003, 21:12
          Mariann   Isamband med valrörelse...   13-12-2003, 21:17
          Virgo   Helt riktigt, känt folk utnyttjar sitt kändissk...   13-12-2003, 21:40
          Annki   Du har så rätt W! Och det är nog inte "mu...   13-12-2003, 23:01
          gammelnalle   [QUOTE] Annki Skickat den 13-12-2003, 23:01 ------...   14-12-2003, 08:15
          Mariann   en häst kan inte sko s...   14-12-2003, 10:12
          birgitek   Inom privat affärsverksamhet förekommer ganska oft...   14-12-2003, 18:02
          Annki   Gammelnalle har nog rätt i att folk inte tänker lä...   14-12-2003, 18:14
          birgitek   På ett mindre företag som jag jobbade en gång gjor...   14-12-2003, 18:27
          Ingo   Att företag ger julgåvor till olika kontakter, t e...   15-12-2003, 10:34
          Wargen   Jag har tänkt att ge lantbrevbäraren en liten ch...   15-12-2003, 11:49
          Virgo   Du som privatperson får ge din favoritbrevbärare n...   15-12-2003, 11:59

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 08:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon