Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
... att finansiera skattesänkningar. Nu meddelas det att man inte längre får bli sjukskriven för utbrändhet/utmattningsdepression. Endast om man har betydande sömnsvårigheter så kan man få bli sjukskriven, men då högst 3 veckor
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 1 072
Medlem nr: 3 347
Politiska debatter brukar jag normalt hålla mig ifrån men jag håller med Kakaduan en hel del.
Mycket blev sämre under de "rödas" styre och som vi alla vet så var det de arbetslösa som fick ta smällen. Framför allt för att den röda regeringen gav upp på dessa människor. Inget nytt där...
Alliansen försöker med helt "nya" metoder få bukt på många problem och jag förstår helt och hållet att det för många är oroande och till och med otäckt men något MÅSTE JU göras!
Sverige har under ett stort antal år befunnit sig i en nedåtgående spiral och för eller senare måste någon/några VÅGA ta itu med eländet INNAN det är försent. På grund av detta så kommer det garanterat att bli tufft för en del innan det åter vänder uppåt.
Det bästa för alla medborgare och för landet är att tänka stort och inse att vi behöver få flera i arbete(någon som nu verkar fungera) vilket ju då innebär flera skattebetalare och färre bidragstagare.
Mer pengar in och mindre pengar ut är receptet och detta främst genom flera i "riktiga" arbeten!