Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
... att finansiera skattesänkningar. Nu meddelas det att man inte längre får bli sjukskriven för utbrändhet/utmattningsdepression. Endast om man har betydande sömnsvårigheter så kan man få bli sjukskriven, men då högst 3 veckor
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 789
Medlem nr: 2 733
Grattis, Herkules! Du har lyckats feltolka och vända på PRECIS allt jag skrev!!!
INGEN vill väl att de som har det sämst skall ha det sämre. Det var inte vad jag skrev - jag skrev att detta tyvärr är priset som de mest behövande får betala eftersom många utnyttjar systemet (och tro mig när jag säger att jag sett många).
INGEN har påstått att vi är (eller VILL vara) något "sketet mini-USA"!!! Utom möjligen en viss herr Persson som tror på self-made-man-principen, förstås där han sitter i sin sedan länge skattebefriade jättekåk. Var i hela friden fick du det ifrån? Vad jag skrev är att vi har gått ifrån ett skattefinansierat system till ett privatfinansierat system - OCH BEHÅLLIT DET FÖRSTA dessutom! Antingen skattefinansierar man allting (det har vi ju valt här i Sverige) eller så gör man som i tex USA - man får betala själv. I gengäld är skatterna mycket lägre. Det är bara ett vägval. Just nu har vi en kombination som inte fungerar alls där politiker och folk med pengar kör förbi i gräddfilen.
Kanske jag var otydlig, men jag hoppas att jag förklarat hur jag tänkte här. Jag drar mig ur diskussionen nu - det finns tre saker man inte kan diskutera: rökning, katter och politik.