Det är en väsentlig skillnad mellan att gnälla och klaga.
Då jag kände att det fanns legitima skäl för att klaga så startade jag tråden. Vem ska man klaga till om det som händer på Odla? Sin partner, vän mm som inte har en aning vad Odla är! Det finns säkert många här som känner en och annan här privat men de som inte gör det! Att jag sedan skrev om min solros var en trevare för att se om det fanns andra som också tyckte att det fanns ett behov för att klaga och därmed LÖSA saker.
Sen handlar det om tillit som ni redan skrivit. En ”vän” på Odla tycker jag är lika mycket en vän ”i verkliga livet”. Detta är verkliga livet. Tänk bara på alla relationen på arbetsplatser och grannar emellan, människor man inte valt, dem måste man lära sig att komma överens med och där finns det rötägg som man får akta sig för. Som sladdrar och far med osanning för att höja sig själva.
Varför skulle Odla vara annorlunda än ”verkligheten”. Det är verkligheten. Det är inte en dator som pratar med en annan, det finns människor bakom datorerna. Så kan det vara i livet att man tror att man känner någon och så ”pang” så händer det något. Man känner sig försmådd.
Det är bättre att prata med den som det berör och när det inte går så prata med dem som känner den människan.
Att dela sitt största intresse med någon är stort och det är det vi gör här på Odla. Vi bedåras av varandras album och alla vet att det ligger hårt slit för att få det fint.
Men man kan också klaga på en fot, det är inget gnäll.
hälsningar Gunilla, ja jag har ett namn