Hade jag varit du hade jag satt en hylla (typ lagerhylla) mot kortsidan, för att få plats med krukor och grejor. Kanske satt balkongbord i närheten, ett sådant som kan fälla upp och ner att ha som arbetsyta. En klättrig växt mot andra kortsidan (där du har en förrådsörr??) som kan klättra iväg på väggen och kanske mot glaset för att skugga lite. Humle, vet jag växer toksnabbt och verkar vara tacksam ( i alla fall i mitt växthus...). Jag skulle nog satsa på hyfsat låga växter mot fönstren in, för att slippa tvätta dem jämt och ständigt men också så inte allt ljus in försvinner. Tomater finns ju i fina kruk - och ampelvarianter. När jag bodde i lägenhet hade jag potatis i en kruka på balkongen, det blev inte så himla många potatisar av det,men det var grönt och fint

Jag har inte så mycket koll på väderstreck och sånt, har växthus själv för första säsongen och exprimenterar ganska friskt. Jag försök utnyttja taket, kanske för en vinranka?? Eller som sagt humle, fast den har en tendens att ta över allt..! Det funkar ju att plantera direkt i jordsäckar - en squash, kanske? Hoppas det blir fint på din balkong - du kommer ju i alla fall att slippa den förb... snigeljakten...

Morsning!