CITAT (Hannele @ 19-08-2007, 10:53)

En tysk ledare använde samma typ av argumentation; ställde svaga grupper mot varandra.
Hoppas slippa läsa sådant här i Odla..
"Judarna" var ingen svag grupp. Det var de som var mest framgångrika och därmed skylldes allt på dem. Det var hög arbetslöshet och om man tog bort dem så kunde de "tyska" få dessa arbeten.
Så fort någon nämner något om vår invandrarpolitik så blir dessa kallade för rasister.
Det handlar om att de "vanliga" partierna inte vågar ta upp detta.
Så fort någon någon vågar säga emot/ifrågasätta vår invandrapolitik (förrutom SD) så blir de kallade för rastister.
Jag tycker inte det är konstigt att SD fick så många röster som de fick, men skrämmande.
Inför förra valet pratade jag med Lars Ohli och framlade att- Ska inte ni etablerade partier berätta om invandrapolitiken så folk blir upplysta istället för att kanske lyssna på skrönor. Han svarade med skrikande röst att jag var rastist. Jag replikerade att jag är rädd att SD mycet väl kan komma in i riksdagen om ingen berör den punkten. Men oh nej. Han var fullständigt galen på mig.
Jag har ju sett hur han fått "spel" på TV:en också... Men inget ont om VP för det.
Det är risk för att riktiga nazister tar över en vacker dag om man bara mörklägger.
Nåja, var och en får tycka som den vill och jag förbjuder ingen att rösta på något parti. DEMOKRATI