Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
... att finansiera skattesänkningar. Nu meddelas det att man inte längre får bli sjukskriven för utbrändhet/utmattningsdepression. Endast om man har betydande sömnsvårigheter så kan man få bli sjukskriven, men då högst 3 veckor
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558
OK nu är vi på samma våglängd ! Men jag har ändå lite invändningar.
Om man skadar sig i arbetet så kan man i dag få ett tillägg till sjukersättningen , en arbetskadelivränta som gör att man får nästan lika mycket som om man arbetat. Det är den enda ersättning som jag vet som ger nästan lika mycket som om du arbetade. Där finns det också ett tak , samma som för sjukpenning , så man kan inte få hur mycket som helst där heller. Ska vi ta bort den ersättningen ? Och den som skadat sig p g a arbetsgivarens slarv får skylla sig själv ?
Sedan är det ju också så att t ex läkaren kanske har höga studieskulder att betala. De måste betalas oavsett om du kan jobba eller inte och numera tas det inte hänsyn till hur hög eller låg inkomst du har. Det ska bara betalas!!!!
Visst förstår jag ditt resonemang men det finns så mycket att ta hänsyn till i de olika fallen så man måste tänka sig för noga när man vill förändra något i ett system. Titta bara på vad som händer när vi människor försöker ändra på t ex djurlivet.