Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vart är vi på väg egentligen?
          MrNorth
          Inlägg 17-08-2007, 06:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

Jag tog mig för pannan när jag idag läste artikeln i Expressen "Extraval ska stoppa sverigedemokrater". Fick läsa den flera gånger för jag trodde inte det var sant det jag läste. Man må tycka vad man vill om partier som sverigedemokraterna, men vart är landet på väg om ledande svensk press skriver att demokratiskt valda partier skall "stoppas". Är det helt plötsligt okej att skriva "Extraval ska stoppa miljöpartister"?
          Antingen är expressens redaktör utbytt mot en praoelev eller så är något otäckt på väg att hända. Det viktigaste i en demokrati är att folkets åsikter står i fokus, och makthavarna kan inte bara utlysa extraval för att "få bort" något parti som de inte anser ska vinna. Då kan man ju köra omval om och om igen tills de får sin vilja igenom? Det är säkert många som skulle vilja göra samma sak med kristdemokraterna eller vänsterpartiet. Men så funkar det ju inte i detta landet.
          Det viktigaste är väl ändå att bemöta dessa partier som tydligen har frågor som engagerar så många människor. Det är så det går till i Sverige. Vad är det som gäller nästa gång om sverigedemokraterna kommer över 4 % spärren och kommer in i riksdagen, ska man nedlåta sig till valfusk då eller?
          Istället borde man skicka en signal till Alliansen om att detta är viktiga frågor som de förr eller senare måste ta itu med, annars kommer fler och fler att rösta på Sverigedemokraterna. För de har iaf nån slags idé om hur de vill sköta framför allt invandringspolitiken. Jag tror inte att alliansen vinner några röster med sitt uttalande om att invandrare skall få en pengabonus om de lär sig svenska, jag anser det är deras förbannade skyldighet om de nu skall bo i Sverige. Detta samtidigt som våra stackars pensionärer knappt får komma utanför dörrarna eller duscha pga brist på pengar i äldreomsorgens budget... Man behöver inte vara nåt större geni för att räkna ut varför SD får så många röster som de får...

Men men, hoppas man slipper läsa sådant hädanefter i svensk dagspress, det är så man får kalla kårar....

MVH
          Henrik

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zaaritha
          Inlägg 17-08-2007, 21:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag kan definitivt inte ha nå´t till övers för SD.

Citera
          Gita
          Inlägg 18-08-2007, 08:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (zaaritha @ 17-08-2007, 22:32) *
          Jag kan definitivt inte ha nå´t till övers för SD.

Nu var det väl inte det det handlar om, utan vikten av att acceptera utgången av ett fritt val även om det är emot den personliga åsikten. Vikten om att värna demokratin.
          Gita

Citera
          Ralf
          Inlägg 19-08-2007, 09:16
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Gita @ 18-08-2007, 09:23) *
          Nu var det väl inte det det handlar om, utan vikten av att acceptera utgången av ett fritt val även om det är emot den personliga åsikten. Vikten om att värna demokratin.
          Gita

Ja SD är ju ett demokratiskt parti ut i fingerspetsarna. Man har ju bland annat satt upp personer på valsedlarna utan att dom varit tillfrågade. Fritt val men ej för dom som väljs?

En annan grej just nu är ju Bromma-överfallet där det påstås att en anhörig till en partifunktionär, har blivit ”överfallen”. Hela grejen är troligtvis fingerad.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Pirum
          Inlägg 19-08-2007, 18:34
          Länk hit: #5

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Ralf @ 19-08-2007, 10:16) *
          En annan grej just nu är ju Bromma-överfallet där det påstås att en anhörig till en partifunktionär, har blivit ”överfallen”. Hela grejen är troligtvis fingerad.

Vad har du för information som talar för att det förmodligen är fingerat? Finns ju gott om folk som vill slå Sverigedemokrater i skallen liksom. Syns ju inte minst vid en del demonstrationer, där motdemonstranterna ofta är tämligen våldsamma. I staden där jag bor har antirasister kastat gatstenar som flugit även mot förbipasserande 'vanligt folk', och då talar jag inte om poliskravallerna i samband med EU-toppmötet 2001 utan om andra demonstrationer. Jag är ingen anhängare av Sverigedemokraterna, maken till korkat parti är svårt att hitta. Eller, nä, där tog jag i. Men de ska ha rätt att framföra sina åsikter och ta del i kommunfullmäktige etc utan att de eller deras anhöriga ska drabbas av fysiskt våld eller ens hot om det.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Ralf
          Inlägg 19-08-2007, 19:20
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Pirum @ 19-08-2007, 19:34) *
          Vad har du för information som talar för att det förmodligen är fingerat? Finns ju gott om folk som vill slå Sverigedemokrater i skallen liksom. Syns ju inte minst vid en del demonstrationer, där motdemonstranterna ofta är tämligen våldsamma. I staden där jag bor har antirasister kastat gatstenar som flugit även mot förbipasserande 'vanligt folk', och då talar jag inte om poliskravallerna i samband med EU-toppmötet 2001 utan om andra demonstrationer. Jag är ingen anhängare av Sverigedemokraterna, maken till korkat parti är svårt att hitta. Eller, nä, där tog jag i. Men de ska ha rätt att framföra sina åsikter och ta del i kommunfullmäktige etc utan att de eller deras anhöriga ska drabbas av fysiskt våld eller ens hot om det.

I detta fallet finns det flera saker som talar för att sanningen är något annat än ett överfall.

Bla
          Den totala avsaknaden av vittnen
          3 män tränger sig in i en lägenheti ett lyhört hus. Trots detta har ingen hört något alls
          2 svartklädda män avlägsnar sig. Ingen har sett dessa män.

I tidningarna har man denna gång sagt att man saknar vittnen!
          Hörde en interjuv i radio med en SÄPO-talesman som sade en hel del saker som fick mig att dra öronen åt sig.

Minns ni våldtäkten som RobinsonRobban avbröt? Som var fejk. Detta känns som en liknande grej.
          Men sanningen lär nog komma fram.

CITAT (Markus_H @ 19-08-2007, 20:14) *
          Nyval var nog tänkt som en nödlösning när alla försök har varit förgäves, inte för att stoppa ett specifikt parti vilket hade varit djupt odemokratiskt för vem/ vilka ska ha rätt att bestämma vilka partier som är seriösa nog. Makten ska ju utgå från folket.

Ja i vissa fall har folk blivit valda som ej har velat sitta i på vald plats eller så har SD inte ens haft kandidater, så att det har funnits tomma stolar och det har varit jämt mellan blocken.

Redigerat av Ralf: 19-08-2007, 19:47

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

Inlägg i den här tråden
          MrNorth   Vart är vi på väg egentligen?   17-08-2007, 06:42
          Rossi   Jag förstår hur du menar. Det är nog så ibland att...   17-08-2007, 06:45
          Chamomille   Jag tycker att vi gör ett extraval för att stoppa ...   17-08-2007, 06:52
          vindspel   Man kan gå in och rösta på expressens hemsida om e...   17-08-2007, 08:38
          gammelnalle   Jag håller med dig, men är det inte detta som rege...   17-08-2007, 08:59
          Lady Hamilton   ...... (Vänster-Högertrafikomläggningen 1955)........   18-08-2007, 02:20
          gammelnalle   :g: Var det inte 1967 som vi fick Högertrafik? J...   18-08-2007, 04:34
          Pirum   Fast i en del fall kan det bli väldigt svårstyrt. ...   17-08-2007, 16:20
          Ralf   Det kanske borde stått "Extraval ska kunna st...   18-08-2007, 06:33
          Ophelia   Jag är inte en direkt positiv anhängare till vår t...   18-08-2007, 07:58
          Hannele   Jag tror inte att alliansen vinner några röster me...   19-08-2007, 09:53
          vindspel   En tysk ledare använde samma typ av argumentation;...   19-08-2007, 10:56
          Ralf   En tysk ledare använde samma typ av argumentation;...   19-08-2007, 11:21
          mamamaggan   Håller med dig Vindspel om att vi kan inte bara vä...   19-08-2007, 11:12
          Snöflinga   Håller med dig Vindspel om att vi kan inte bara vä...   19-08-2007, 11:37
          Markus_H   Denna nyheten blev ganska förvrängd i media tycker...   19-08-2007, 19:14
          MrNorth   Jag förstår att det kan bli problem när oseriösa p...   20-08-2007, 07:26
          Ralf   Mr North Du gör det vanliga misstaget inom politik...   24-08-2007, 19:03
          Pirum   Skolan kommunaliserades av Göran Persson kring 199...   24-08-2007, 19:22
          Ralf   Skolan kommunaliserades av Göran Persson kring 199...   24-08-2007, 20:01

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 23:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon