Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
... att finansiera skattesänkningar. Nu meddelas det att man inte längre får bli sjukskriven för utbrändhet/utmattningsdepression. Endast om man har betydande sömnsvårigheter så kan man få bli sjukskriven, men då högst 3 veckor
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Men grejen är ju den att alla är lika mycket värda...oavsett om man haft en hög lön tidigare eller inte...Men om man ändrar i den änden så får man naturligtvis ändra i CSN-änden också så att man betalar tillbaka efter förmåga... Men jag tycker inte det är fel att man tar ett sämre avlönat jobb och om man sen blir arbetslös får en sämre ersättning än man hade innan...för som sagt, man kan inte vara garanterad en "god" inkomst resten av livet bara för att man en gång haft det...man hamnar bara tillbaks på samma ruta där många andra är...som är precis lika mycket värda som den som hade avancerat ett tag... Jag kan för mitt liv inte gå med på att man skulle ha rätt till mer bara för att man tjänat mer en gång...det är att cementera klasskillnaderna.. Precis som att räkna allting i procent...det är ett hån mot den som tjänar dåligt...skillnaderna blir bara större och större hur man än vrider på det...helt sjukt!!