CITAT (Magdis @ 21-08-2007, 08:35)

Jag tycker att folk ska få gå klädda som de vill i sitt eget hem såklart. Ingen är tvungen att titta in genom fönstren.

Jag vet inte hur du bor, men där jag bodde förut låg huset i vinkel och jag såg rakt in i grannarnas lägenhet bara jag tittade mot fönstret i köket. Från vardagsrummet kunde jag se rakt in i 4 lägenheters vardagsrum 4 meter bort, vare sig jag ville eller inte... samma gällde naturligtvis tvärtom och eftersom jag inte ville riskera att visa mej naken för bla. sonens kompis och hans familj så kunde jag inte naka hur som helst i lägenheten.
Det finns människor som har blivit dömda för att de vid upprepade tillfällen har varit nakna på ett utmanande sätt i sin egen lägenhet. Det gäller i städer där de har kunnat ses tydligt av sina grannar och de uppenbarligen inte har brytt sig eller t.o.m. gillat att bli sedda.
Jag kommer inte ihåg några detaljer men jag antar att om jag hade bott så att jag utan att ens anstränga mej såg rakt in i en gubbes lägenhet från tex. köksfönstret och han jämt gick omkring naken utan att dra ner persiennerna så hade jag nog känt mej lite begränsad när det gällde att titta ut genom fönstret...
Man ska ju inte behöva dra ner persiennerna för att slippa se sina grannar!
Som tur är bor jag på landet utan grannar så jag kan springa omkring naken i hela huset när jag har duschat...
Redigerat av *Ulrica*: 21-08-2007, 07:50