CITAT (Blomstertanten @ 21-08-2007, 07:32)

I dagens Nerikes Allehanda finns en insändare med rubriken Får man fixa frukost naken ?
Skribenten undrar om man verkligen får gå runt naken i sitt eget hem utan att dra ner persienerna.
Men jösses ! Hon får väl låta bli att titta in genom grannens fönster !!!
Och kan hon inte låta bli så får väl hon dra ner sina persiener !
Vad tycker ni ?
Håller med dig! Men vissa personer verkar se det som en mänsklig rättighet att få titta in genom andras fönster. Hade en sån granne ett tag som verkligen glodde in hos folk allt vad hon kunde. Skulle inte förvåna mig om hon förde dagbok över allt som hände i huset hemma hos folk. En väninna till mamma hade sina släktingar i samma hus fast i en annan trappuppgång. När jag var nyinflyttad så ville mammas väninna gå och hälsa på mig och ge en liten inflyttningspresent och se hur jag hade det. Sen berättade hon att hon hade mött min nyfikna granne på gården veckan efter och då hade kärringen frågat mammas väninna varför hon gick till mig och hur hon kände mig???? För käringen visste ju att mammas väninna hade sina släktingar i en annan uppgång så hon reagerade på att hon gick till mig. Det konstiga var att hon hade inte mött tanten i trapphuset eller på gården när hon hälsade på mig och kärringen hade inga fönster utåt mot den sidan så hon kunde se vilka som kom. Hon kan inte vetat om vilka som besökte mig på annat sätt än att hon kollade i kikhålet i ytterdörren när hon ringde på eller gått och glott in genom mina fönster!
Nu blev det en utläggning om jobbiga grannar istället, men är man så nyfiken så man håller reda på vilka grannar som går nakna hemma olika tider på dygnet så är det något som inte står rätt till.
Händer väl att jag själv går helt naturell mellan duschen och klädkammaren när man ska klä på sig på morgonen eller från duschen till sängen. Men jag stänger dörren i hallen så syns det inte från fönstret i köket. För säkerhets skull så går jag ofta klädd "pixlad" som på amerikansk tv så tar ingen anstöt