Vilka intressanta inlägg för en mattant! (för mig då!

) Här gör vi mat åt både pensionärer och skolbarn. Jag har insett att vi har det ganska bra än så länge, men nu blir man ju rädd för hur länge vi får ha det så här när det verkar vara så illa på vissa ställen!
Vi hade ett "matsalsråd" härom veckan och då sa en representant från lågstadiet att vi gör "supergod mat" och de hade inget att klaga på förutom att de vill ha lite mer chokladpudding!

(de hade visst fått det en gång för nåt år sen när vi beställt hem fel!

de fick det som efterrätt alltså!

)
Och nån ville tydligen ha ärtsoppa!

Hehe..
Sen vill de ju förstås gärna ha pizza oftare.
Ett av våra problem på skolan är alla lärare som klagar på maten och rynkar på näsan när de kommer in och säger nedlåtande "vad ääär det här..?" Undrar hur ungarna ska ta det? Våra lärare äter dsessutom gratis för att de äter "pedagogiskt"= de ska sitta med eleverna och äta för att hålla de lugna. Det låter ju som en bra idé men sen sitter de vid ett bord alla lärare och har skygglapparna på.
Vet inte vad vår mat får kosta per portion men jag skulle tro att vi övertrasserar budgeten ganska bra...
Våra pensionärer får lutfisk i år med, annars skulle de nog storma byggnaden! Hehe...
Det där med pensionärer i skolan skulle jag tycka vore suveränt, de kunde väl komma till skolan med färdtjänst istället för att få sin mat hemkörd av hemtjänsten så skulle vi nog få både pensionärer och barn att äta mer!

Jättebra idé!
De kunde ju betala men få maten billigare och då får de ju äta hur mycket de vill också, de som brukar klaga på att portionerna är för små... Jag tror nästan jag ska föreslå det!
Men jag misstänker att pensionärerna kommer dit en gång och aldrig mer så stökigt som det är i en skolmatsal, tyvärr!
Vi skulle nog behöva ha tillbaka den gamla mattanten vi hade förr som slog i kastrullock när det blev för livat!