Tänkte peta in en pinne till i brasan.
Jag tillhör dem som inte riktigt förstår det här med att det är störande med nakna människor. Och vad spelar det för roll om deras kroppar av oss andra anses som vackra eller anstötliga ?
De av er som tycker att det är så förskräckligt att ni ska behöva titta åt ett annat håll eller dra ner persiennerna för att ni kan se er granne gå omkring naken i sin lägenhet , hur reagaerar ni när TV t ex visar en film där man i några korta sekunder kan få se någon naken ? Byter ni kanal /stänger av eller klagar ni hos TV ? Vad klagar ni då på ? Att man visar naket eller att ni måste vidta åtgärder för att slippa se ?
Vad tycker ni att man som granne ska få reagera på ? Om min granne , enligt mig , har fula gardiner och/ eller fula ( vissna ? ) blommor i sitt fönster kan jag då anmäla det ? Om det finns i fönstret är det ju till allmän beskådan vilket inte den nakne grannen är inne i sin lägenhet.
Var går gränsen ? Idag går den på ett ställe men i morgon KAN det vara förbjudet att ha , enligt grannen , fula gardiner !!!!!!!!!
Är det inte lite futtigt och trångsynt att reagera på grannens nakenhet i sin egen lägenhet ? Hur skulle ni reagera om ni såg ett gäng Bandidos misshandla grannen ? Skulle ni våga anmäla det ?