CITAT (LadyG @ 22-08-2007, 12:06)

Väl värt att tänka på.
Jag skulle f ö också villa veta vad som är så störande med naket

Egentligen är det inte störande med nakenhet i sig alls.
Det som är störande är vad den signalerar. Det finns massor av människor som har sexuella störningar av olika slag. Att se nakna personer triggar igång dom till handlingar som de kanske annars skulle kunna ha stått emot.
Tänk bara på nakna barn, det finns vl inget vackrare och oskyldigare. Men pedofiler kan sitta och dregla på internet över kort som vi andra bara tycker är söta men som de tänder till på rejält.
Paret som Mr North såg på kökbordet kunde om de sågs av en person men sexuell störning triggat igång en våldtäkt. Säkert så kommer nog kommentaren att de ser så mycket sex på TV. Fast jag tror nog att de går igång ännu lättare på personer IRL.
Visst går jag naken hemma, men bakom neddragna gardiner. Helst vill jag slippa se grannarna nakna också. För jag vet inte vad de egentligen signalerar. Är det ett vanligt vandrande hemma naken utan att bry sig om grannen eller springer de och flashar sig som en invit.
Jag tycker det är obehagligt att få sexuelle inviter från personer som jag inte vill ha inviter av. Skulle jag vilja ha inviter av det slaget så skulle jag ge mig ut på krogen eller något annat ställe där alla förväntade sig inviter. Då var det mitt val.
Men att i mitt eget hem ständigt se grannen stå och klia sig på sitt organ framför förnstret vet jag inte hur jag skall tolka.
Jag tycker bara att det är påfluget, ohyfsat och en massa annat jag inte vill skriva. Och hur ska man då bära sig åt. Man vet inte vad personen egentligen är ute efter. Kan han bli våldsam om jag träffar honom utan skyddande mellanväggar, eller är han en vanlig blottare bara som blir sexeullt upphetsad av att visa upp sig. Eftersom jag inte vill ha något sexliv med någon annan än min man betackar jag mig för hans betende i så fall.
Ock så en sak till. Grannar vill ofta insynsskydda sin altan för att de vill sitta ifred med sin gäster. Samma personer som är så noga med insynsskyddet för altanen med "påklädda " gäster kan springa näck framför fönstren hur som helst. Hur går det ihop egentligen.