CITAT (Erika zon 4 @ 19-12-2003, 08:56)
Vilka intressanta inlägg för en mattant! (för mig då!

) Här gör vi mat åt både pensionärer och skolbarn. Jag har insett att vi har det ganska bra än så länge, men nu blir man ju rädd för hur länge vi får ha det så här när det verkar vara så illa på vissa ställen!
Ett av våra problem på skolan är alla lärare som klagar på maten och rynkar på näsan när de kommer in och säger nedlåtande "vad ääär det här..?" Undrar hur ungarna ska ta det? Våra lärare äter dsessutom gratis för att de äter "pedagogiskt"= de ska sitta med eleverna och äta för att hålla de lugna. Det låter ju som en bra idé men sen sitter de vid ett bord alla lärare och har skygglapparna på.
Vet inte vad vår mat får kosta per portion men jag skulle tro att vi övertrasserar budgeten ganska bra...
Men jag misstänker att pensionärerna kommer dit en gång och aldrig mer så stökigt som det är i en skolmatsal, tyvärr!
[QUOTE]
hoppas att du ser att det är inte mattanterna vi klagar på!!
Man bävar att läsa att del av problemet är Lärarna!!!! Att man kanske inte vill betala 35;- (trrjag att det är i vår kommun) är OK, men "pedagogiska måltider" äts ju gratis (och, tror jag med betalning)
Pensionärerna är både döva och blinda... de hör inte surret!!!