CITAT (Magdis @ 22-08-2007, 12:57)

Fast på nåt sätt får det väl vara
hans problem i så fall, för i sitt eget hem måste man ju ändå kunna få vara avslappnad o inte behöva bekymra sig om vad alla andra ska tycka o tänka, hur man ser ut o.s.v. Ska jag behöva skyla över barnen efter att de har badat i vårt eget hem ifall någon pedofil skulle stå o glo in genom vårt fönster?

NU missuppfattar du vad jag menar.
Självklart ska man inte behöva skyla sina barn. De var bara ett exempel på vad den ena uppfattar som gulligt är något sexuellt för någon annan.
Men låt oss säga att grannen springer och skylar naken. Jag vet inte vad han vill egentligen. Gör han det som en invit eller gör han det för att han tycker det är bevämt och avslappnat.
Man vet ju inte. Ska man då behöva känna obehag över vad han menar. Menar du att det är mitt problem i så fall att jag känner obehag.
Kan han vara en person med sexuella problem som jag ska vara rädd för. Eller är han bara för lat för att klä på sig eller dra ner gardinerna.
Och om jag känner obehag av den arten att jag inte vet vad han menar, ska jag då fortsätta att vara rädd för gubben eller ska jag ta mod till mig och knacka på och fråga. Hör dö du.... du springer naken framför fönstren hela tiden och kliar dig både här och där. Ska jag ta det som en sexuell invit eller är det något annat. Behöver jag var rädd för dig så att jag ska börja på självförsvrskurs eller?
Du kan väl tänka dig själv att ifall du upplevde obehag av att han gjorde som han gjorde, så skulle du knappast ha mod att knacka på.
Så därför tycker jag att man ska tänka på att det som uppfattas som oskyldigt kan vara väldigt skrämmande för andra.
Tänk tex om det var en tjej som blivit våldtagen och var väldigt rädd för män efter det. Och så hamnar hon hos en granne som springer naken hemma och inte bryr sig ifall hon ser honom eller inte. Tjejstackaren skulle förmodligen bli livrädd.
Så någonstans handlar ändå detta om hänsyn och att folk inte inser att det som kan tycka oskyldigt för den ene kan vara väldigt skrämmande för den andre.